Lite intressant.

I går var jag som sagt ute och flanerade på stadens gator. Då bestämde jag mig för att besöka en av mina favoritbutiker,

"Toys'R Us - for gubbs"



Vårat eget



Där har dom nämligen allt en sofistikerad, modern, människa, kan tänkas behöva! Inne i affären hittade jag massor med saker jag skulle vilja handla, men bestämde mig till slut för att nöja mig med en STEGRÄKNARE!




Jag går nämligen väldigt mycket på jobbet, och tänkte att det kan vara inressant att veta exakt "HUR" mycket jag verkligen promenerar omkring på en vanlig arbetsdag. Slog på räknaren när jag gick hemifrån på morgonen, och förutom promenaden till tunnelbanan och min arbetsplatts, hade jag vid dagens slut tillryggalagt 7.900 steg.

Med lite enkel matte kan man altså konstatera att jag gått ca 6 - 7 km när klockan slår 4 på eftermiddagen.
Nu är klockan 18.45 på kvällen och min lilla apparat talar om för mig att jag har gått 9.898 steg sedan jag gick hemifrån i morse.

Ganska imponerande hur mycket man går på en dag!
Kan nog skita i att skaffa gymkort när allt kommer omkring.

-SKÖNT!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Sötisen!

Var gärna med i kvällensblogg och ta chansen att bli länkad in för mer än 300 andra bloggare/läsare :)

Direktlänk: http://picsmania.blogg.se/2011/september/kvallensblogg.html#comment

( Ledsen om du inte diggar såna här kommentarer :/ )

KRAM

2011-09-23 @ 22:10:26
URL: http://picsmania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0