sitter för tillfället....

...och skrattar arslet av mig åt jakobs senaste inlägg :) jag kan helt ärligt skratta i timmar åt vissa grejer som han säger! VAR FÅR DU ALLT IFRÅN männska?
hoppade lite i morse på skrutteluttan eller Kludden kanske man ska börja kalla henne nu då med tanke på hur rätt jakob har i sitt senaste inlägg! anyways, det gick bra o hoppa. hoppade jättelågt och bara övade på att lägga henne nära och lägga henne stort "med flit" lixom att jag kunde bestämma när jag ville lägga henne var. det gick jättebra!
åkte ut och longerade henne på eftermiddagen. upptäckte idag att min ponny tyvärr är värdelös att longera. jag vart så arg så jag var tvungen att ta ett djupt andetag, lugnt och försiktigt ta in henne i stallet igen o skita i o fortsätta longera. HÄSTEN KAN INTE SAKTA AV. jag PRRRROOOO-ade och HOOOO-ade i EN KVART innan hon saktade av från trav till skritt, och det var inte så att hon fattade efter en kvart utan tillslut fick jag lina in henne även fast hon travade av bara farten. tillslut travade hon runt på en 1m volt runt mig och DÅ fattade hon att hon hade travat färdigt. så, somsagt fick jag gå in med henne igen innan jag fick psykbryt. hade inte käkat nått på hela dagen, INGEN BRA IDE. när man inte äter så blir man arg även om man inte vill det. och man ska inte hantera sin häst när man är arg så då är det bättre att avbryta o ställa in den i boxen, ge den lite godis o låssas att allt är frid och fröjd och sen gå iväg o sparka in en dörr nånstans istället :)
i know the feeling kissen, i know the feeling...

Kommentarer
Postat av: ida

hahaha carro :P

2011-05-27 @ 09:25:47
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0