Senil eller bara trött?

Såg nu att jag aldrig skrev färdigt det inlägget jag la upp igår innan jag skrev att jag var trött o skulle gå o lägga mig, jag avbröt lixom mitt i en mening...haha!!
jaja, får försöka skärpa till hjärnan min för nu ska jag ta upp det där med o rida fram på tävling.

Det finns ju en miljon sätt man kan lägga upp sin framridning på.
Jag kan ju börja med att berätta hur jag gör.
När jag rider fram så jobbar jag henne nu för tiden mycket i skritt först för o få henne lydig o att hon tar sidförande skänkeln, sen värmer jag henne i trav o galopp. Jag rider inte alls fram henne speciellt länge, bara så att hon är varm i musklerna och tar skänkeln o handen, sen nöjer jag mig.
Sen när jag hoppar fram så gör jag inte heller mer än nödvändigt. Nu när jag har hoppat såpass låga klasser så har jag tagit ett språng på lilla åt båda hållen, 1-2 språng på räcket och 1 på oxern eller två om jag av någon anledning skulle få ett dåligt första språng, sen räcker det för mig. Vill inte trötta ut henne i onödan eftersom jag alltid tävlar 2 klasser. Hindrena i sig är ju inga problem så det viktiga är att hon är varm och att hon tar mina hjälper. Sen när det blir högre så är det ju viktigt att man hoppar fram ordentligt så att dom får hoppa igenom kroppen lixom, annars blir de första sprången inne på banan inge bra.
Jag har sett väldigt många på tävlingarna som har ridit fram forever and ever and ever and ever.... Först travar o galopperar dom runt runt runt på framridningen hur länge som helst och sen hoppar dom språng efter språng och det blir bara värre och värre i och med att hästarna blir trötta. jag undrar om dom har någon tanke bakom den sortens framridning för enligt mig så verkar det ganska as dumt.
ser typ ut som att ponnyerna har lust o lägga sig ner o låssas vara döende...
men alla har sina egna sätt, vissa kanske tycker min framridning e as puckad!
Hur rider ni fram era hästar till tävling?? Ni måste bli bättre på o kommentera, just sayin ;)
/Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0