nya tag

Jag vet inte om jag berättade att jag o TT landade mitt i en trippelbarr i onsdags på Majja träningen. Bakbommen gick till o med av på mitten. Hon gjorde sig inte illa dock men mitt självförtroende fick sig en törn och TT vet inte var hon har mig när jag blir osäker.

Efter att dom andra tjejerna i gruppen hade fått hoppa trippelbarren med hjälpbommar så tog Majja bort dom åt mig plus att hon höjde typ 15 cm. jag tyckte att det vart för högt och blev rädd, men sa inget (vilket var jävligt puckat) så jag kom på den och började ratta i anridningen. I och med att ja va skraj o TT fattade inte vad jag ville så  försökte hon fatta ett eget beslut o hoppade av för tidigt o landade på bakbommen.
Detta tog jag med mig i bakhuvudet till tävlingen i söndags. Litade inte på mig själv för fem öre så jag kom aldrig till bra ridning så vi fick 2 stopp = ut.

Då kanske dom flesta tänker, men vafan den där hästen går ju som en jävla masking, hur kan du få den o stanna..?!?! Då kan jag bara meddela er alla att man måste rida varje millisekund, klokt, tydligt och rätt för att hon ska gå bra. Det gjorde jag inte den här tävlingen i o med att ja va livrädd att vi skulle krasha igen, därför stannade hon.

Det är först nu jag fattar hur jävla bra det har gått för oss. Jag har haft typ 2 pet, annars felfri rakt igenom. Alla får sina törnar men när det har gått så pass bra som det har gjort så blir motgångarna så himla tydliga o jobbiga. Pratade med TTs förra ägare idag och fick lite tips om hur jag ska få tillbaka mitt självförtroende igen och det som gäller är att hoppa jättelåga breddhinder hemma några gånger i veckan (det var ju ett breddhinder vi krashade i) på typ 60  cm med galoppbommar innan så det inte blir nån grej av det, det ska bara vara jättelätt alltihop lixom.
Jag kan hoppa högre hos Majja o på tävling.

Gjorde precis det idag, jag satte upp en breeeed men låg oxer med galoppbommar på ena långsidan och ett litet räcke på en diagonal och så låg jag o rullade runt runt runt, räcke oxer räcke oxer osv. Inga problem whatsoever, allt va så himla lätt o roligt, jag kom rätt hela tiden o TT tyckte allt va toppen lixom, det kändes som vanligt igen. om vi gör detta några gånger nu så kommer jag nog släppa det där obehagliga snart.
I helgen blir det kanske tävling både lördag och söndag. Lördagen åker vi eventuellt till mälarhöjden på en lokal. Bara för att hoppa bana i träningssyfte. Sedan på söndagen är det Mountain Horse cup kval i nyby-torshälla :) får se om jag har lyckats kliva över min lilla tröskel tills dess, får hoppas på det!
Tur att jag har världens bästa ponny

Kommentarer
Postat av: ida

ni är snart back on track ska du se! :D <3

2011-05-24 @ 13:15:18
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0