long time no see

Har inte bloggat på några dagar nu, har varit vääääldigt upptagen asså... ;)

Eftersom att de andra hästarna i mitt stall inte käkar krafft nu när de går på gräs dygnet runt, så är jag tvungen att ta in och fodra själv två gånger om dagen. Jag åker fram och tillbax till stallet två gånger om dagen. och när jag endå ska dit och fodra så har jag också börjat rida två gånger om dagen för att få upp henne i kondition o få henne starkare. Ett HETT TIPS till er som har tävlingshästar (och tid haha) speciellt om dom ofta är trötta till andra klassen på tävling.

NEJ hästarna dör inte av att gå två gånger om dagen. en häst mår bra av att gå två timmar om dagen men enligt mig är det dumt att rida två timmar i sträck så då är det bättre om man rider två gånger. Förstår dock att det är måååånga som inte har tid med det, men om man har sovmorgon eller ledigt från skolan någon dag, och på helgerna så är det perfekt att rida två gånger!
;))))

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0