gårdagens tävling!!

Vi åkte till Stora Ekeby igår och tävlade! Det ligger typ i västerås så det tog typ 2 å en halv timme o åka dit, men det var SÅ värt det. Jättefin tävlingsplats och jätte duktiga funktionärer! Kan verkligen rekommendera den :)

Det var min öhhhh nu ska vi se...3e regionala tävling.
Första klassen var en LB. Jag dubbelnollade och hade en bra känsla. Det var lite halt underlag dock. Fick ingen rosett, kom precis utanför placering. Under själva ritten känns det som det går åt helvette fort och att jag svänger skitsnävt men jag gör inte det!!! Så jävla irriterande! Det hade gått och väl räckt i en lokal tävling men det blir mycket svårare när det är regionalt för alla är duktiga men framför allt mycket mer rutinerade. De flesta har förmodligen haft sina ponnyer i flera år, eller åtminstone en hel tävlingssäsong. Jag har ju fortfarande bara haft min häst i 4 månader, och är precis i början av våran första tävlingssäsong. Men men, kan man inte rida tillräckligt fort så vinner man ingenting vare sig man har haft sin häst forever eller i en vecka. Så jag måste step it up. Ska prata med Majja så får hon lära mig o rida fortare och mer taktiskt i omhoppningen.

Andra klasser var omg 2 i allsvenskans div1!

Den gick i LB+5. alltså min debut på den höjden. Kände ingen skillnad över huvud taget!
Jag var skit missnöjd när jag kom ut från banan, jag tyckte jag var jordens sämsta ryttare o att ja inte kunde rida o att TT förtjänar nån duktigare. Det gick över när jag hade pratat med Jakob.
Jag fick några dåliga språng som satte sig på hjärnan och så glömde jag bort dom sprången som faktiskt blev jävligt bra. Ni får väl avgöra själva om ni tyckte rundan var kass eller om den var OK, för jag är inte riktigt klar på det ännu. ;)






ska snart bege mig till lidingö för att kolla på mina bruds som ska hoppa KM för lidingö ryttarförening :) spänningen stiger...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0