Ibland går jag verkligen igång!

Det är inte så ofta man ser saker som är riktigt udda, och som man känner att det här måste jag verkligen ha. Men när jag ser det här, blir jag verkligen impad av att designen är så coolt och annorlunda, mot allt som har funnits i ridsporten förut. Skönt att även våran sport utvecklas lite gran!

På den här hemsidan hittade jag stövlarna jag verkligen vill ha!

Ni har säkert sett dom förr, men jag har inte vetat var man kan få tag på dom innan. Tror att Rolf-Göran B har tävlat med det här märket ganska länge!

 

Det är rättare sagt skorna och shortchaps som jag skulle vilja vara lycklig ägare till. Jäkligt coola, och dessutom verkar det praktiskt att inte behöva byta skor när man tävlar. man bara sliter av sig chapsen när man är klar!

 

Jag har alltid varit emot att tävla i shortchaps, men om det ser ut så här är det mer än OK!


Jag är dessutom inte mycket för stallskor heller, men dom här är faktiskt as-coola!

Endast 1,690 kr


Tillsamans med short-chapsen blir det ännu ballare! Undrar bara hur dom sitter ihop?? En förutsättninig för att man inte ska få ett psykbryt, är ju faktiskt att det sitter ihop, så det inte blir ett fult glapp mellan dojjan och skaftet! Det verkar också som dom blir tajtare runt vristen än en vanlig stövel. Det är jäkligt snyggt.

Endast 1,490 kr + skor 1,690 kr = 3,180 kr. Billigare än många stövlar!!



Skulle nog helst vilja ha den bruna om man fick välja! Har alltid velat ha bruna stövlar, men aldrig kommit mig för att köpa några! Synd bara att dom är lite matta i lädret, (om man får va gnällig)

Konstigt! Paren ovan, kostar skor plus chaps 2,200kr. Kan ju inte stämma??


Verkar vara samma producent som gör Soft-Up stigbyglarna, som också är balla, och enligt dom som har dom, jävligt sköna att rida i!

Endast 1,950 kr/par


Något som dock är snäppet vassare, är att ha stigbyglarna som hakar på skorna, precis som man gör med ett par cykeltrampor!

Dessa kostar endast 2,700 kr/par, som hittat!! Vill ändå HAAAA!!


INGA STIGBYGLAR I HÅLFOTEN DÄR INTE, bara en sån sak!!

Ni som känner mig, vet att JUST DET, kan framkalla stor frustration hos mig!

 

Det här är en annan bra länk som jag inte varit på förut, måste granskas noga! Säkert gammal för er som kan hela webb-butiks-sortimentet baklänges i sömnen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0