Tränare

Så nu tänkte jag faktiskt berätta om lite tränare som jag har tränat för och vilka jag tränar för osv. Kan ju vara lite spännande kanske?

Jag har alltid haft mina ponnysar norr om stan, mot vallentuna, upplands-väsby hållet.
Jag har stått i Frösunda där Carro har TT, där stod jag med Ariz i typ 3-4 månader.. sen flyttade vi till Söderby gård, där de har ridhus och skrittmaskin. Där stod Sagge också. Sen köpte jag Taggen, då fick han stå på söderby tills han rullade fast i boxen, då flyttade han till söderberga gård. Där vi flyttade ifrån ganska fort och det har sina själ... Sen hamnade han på ID-horses.

Under den här tiden har jag tränat för ganska många. Dem som jag tränar regelbundet för är

Dressyr; Martin Ågevall

Martin Ågevall står uppstallad på ID-horses. Han har varit och utbildat sig i 8 år i tyskland.
Han har gjort den 3åriga tyska beridarutbildningen med högsta betyg i dressyren.
Han har även tagit masterexamen, är den högsta utbildningsgrad man kan utbilda sig till i Tyskland vilket innebär bl.a. Att han har möjligheten att själv ta emot och utbilda egna beridare.

Så Martin rider jag dressyr för ca 1 gång i veckan, vilket är kanonbra då han är lugn och tydlig. Taggen har gjort enorma framsteg sen vi började träna för honom.


Hoppning;
Thomas Mattson

Jag har redan berättat väldigt mycket om Thomas. Men det är en tränare jag aldrig kommer sluta rida för. Verkligen aldrig. Han är otroligt bra.
Dock kommer han bara till sthlm en gång varannan vecka och då har jag hittat två andra tränare som jag gärna rider för, NÄR inte Thomas kommer.



2 hoppning;  Pontus Westergren

Pontus Westergren tränar jag för de veckorna Thomas inte kommer till Sthlm.
Pontus är B-tränare i hoppning. Han kompletterar Thomas väldigt bra, och det är väldigt mycket tänka övningar man får testa. Han säger okså saker som har hjälpt mig och Taggen på tävling. Typ en självklar sak som att:
Jag säger att Taggen är livrädd för läktare (7 månader sen). Då säger han, Ja det är ju inte så konstigt i och med att du råstirrar på läktaren när du rider emot den, för att du vet att han är rädd. Testa istället att kolla bort från läktaren och rida emot. Jag gjorde som ahn sa och Taggen var inte rädd.

Jag tränar för Pontus i Waxholm.

       

Hoppning/Terräng ; Lena Bredberg

För att Taggen ska få lite variation och "leka" lite. Så rider vi för Lena någongång ibland. Och helst när det är träning på gräs eller uteridbana. Lena har faktiskt fått mig att förstå varför jag alltid lägger han för nära på räcken, det är för att jag själv är osäker på hur jag ska komma in, och när det då är LA/110 så är det nästan självklart att han river. Så jag fick lite smisk sist och då gick det huuuur braaaa soooom heeelst! så det är väl ganska mycket det jag tänker på nu, inte "joxxa" innan hindrerna, och räta upp mig ordentligt in till hindret när det är räcken.

Lena har verksamhet på Stora Wäsby FRK, det är där jag tränar för henne.

       

Ställ gärna lite frågor? :D


Kommentarer
Postat av: amanda

kul att läsa, bea! tycker du skriver jätteseriöst och noggrant och om intressanta saker, kan bara säga att man inte får vänta sig för mycket respons i början då man lätt blir besviken - läsare har lätt för att läsa men svårare för att kommentera! ;) men fortsätt skriva lika bra så ska du se att kommentarerna kommer, det lönar sig att vara seriös! :)

2011-07-17 @ 23:41:10
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Hedda

Skulle du inte kunna skriva om stallen då stått i och varför du bytte? T ex varför bytte du från Söderberga? ;)

2011-10-30 @ 17:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0