!!!



Nu är jag avslöjad:

Beatrice heter jag.
Jag ska presentera mig själv och min häst Taggen.

Jag har aldrig bloggat eller liknande, så ni får väl ta det med en nypa salt. Jag gör mitt bästa!

 

Jag är 17 år gammal. Jag började rida för 9år sedan på Lidingö RF, det var där jag och Carro lärde känna varandra. Sen bytte jag ridskola, blev medryttare och sen köpte jag egen häst.

 

Då började det roliga. Jag köpte min första egna ponny. Jumping Arizona.

Det blev ett rödhårigt, c-ponny sto (hur tänkte vi där) hon var 10år när vi köpte henne.

Hon hade som 6åring gått MSV B felfritt, och som 7 åring vunnit börjes cup i Tingsryd (LA).

Sen vid 8 års ålder hade hon föl.. sen hade inte dom tävlat henne något mer.

Så sen tog jag över och vi klarade oss upp till LA med placeringar. Sen 1,5år efter vi köpte henne fick hon flytta till Luleå, till en ny liten tjej.

 

Jumping Arizona, första tävlingen LB.

 

Samtidigt som jag red min egen Ariz så fick jag rida en D-ponny valack som heter Munsboro Sargent.

Han hade inte tävlat något innan jag började tävlade honom.

Efter 3-4 månader blev jag helt såld och ville verkligen ha den ponnyn, så när Ariz var såld ville vi köpa honom.. Men när vi skulle besikta honom gick han inte igenom besiktningen för han hade en gammal skada i ena bakbenet.

Vi tävlade upp till LA hoppning och nu står han i Kiruna och går hur bra som helst !

 

Munsboro Sargent, första tävlingen LB

 

Då var det dags att leta något nytt och jag började med att åka till ett försäljnings stall i Linköping där jag fick provrida en liten D-ponny som heter Munsboro Flex och så fick jag provrida en stor D-ponny som heter Munsboro Thornton (Taggen). Jag fastnade direkt för Taggen. Så efter att jag kollat på några andra ponnysar så bestämde vi oss för att kolla på Taggen igen. Och vi köpte honom. Den 1 oktober 2009 blev han min.

 

Taggen är en maxad D-ponny valack, född 2002.



Dock har vi inte alltid haft det så roligt. Vi har nu under 7-8 månader tjafsat om att gå in på tävlingsbanorna. Vilket är konstigt i och med att dem sa till oss att han hade resultat upp till LA hoppning osv. Så jag bestämde mig för att sitta och söka lite. Och då visade det sig att hans bästa resultat var 20 fel i en LC. Då var det bara att tänka om. Det var 1 år sen.

 

Så i en lång tid har jag startat clearround och Pay and Jumps. Sen sa vi att det kanske kommer ta för lång tid. Och då bestämde vi oss för att försöka sälja honom. Vi fick en köpare och veterinärbesiktade honom, med alla hans saker i bilen. Sen efter veterinärbesiktningen ångrade dem sig, för att han var för svår.

 

Då var det bara att packa in allt och vända hemåt igen. Helgen efter veterinärbesiktningen bestämde jag mig för att rida med i Jump Clubs div 3 Lag. Vilket är LC med omhoppning i LB.

 

Vi åkte till Tierp, och jag var lika beredd som vanligt på att han skulle slänga sig ut och stegra.

Men i förklassen (LC) gick han rätt in på ridbanan, och vi hoppade runt med ett pet. Mamma stod och grät när jag kom ut för hon var så glad och jag bara kramade om honom och grät också. Sen red vi lagklassen och alla nollade i grundomgången ÄVEN JAG, och sen red jag med ett pet i omhoppningen. Jump Clubs lag kom 3:a och det var min och Taggen första rosett på över 1år. Det kan ha varit den bästa dagen i mitt liv. Sen körde vi bara vidare.

 

Så nu har vi även startat en dressyr tävling med 67,5 % och en 3:e placering.

 



Vingåker:

Vi var också i Vingåker på Meeting samtidigt som Carro och TT var där.

Det var super roligt. Och både TT och Taggen gick sjuuukt bra hela helgen.

 

Jag red en LC som för klass på torsdagen. Vi blev felfria och kom på 9e placering. Den som vann hade 1 sekund snabbare tid i omhoppningen. Kändes ju ganska bra efteråt.

 

fredagen red jag LB och LA. (Vår andra LA) fick ett pet i båda klasserna, men är otroligt nöjd. Tiden i LA hade räckt till 6 placering om jag var felfri. Med tanke på att jag hade ont i magen redan kvällen innan när jag såg hur hindren såg ut och hur banan var. Duktiga Taggen.

 

Och på lördagen red jag LA. Då fick jag också ett pet, tiden hade räckt till en 5:e placering, men tack vare Jakob var jag för första gången inte nervös innan jag skulle in på banan, och allt gick hur bra som helst.

 

 

Så efter detta meeting fick jag bekräftat för mig att nu, nu går allt som det ska, och vårt mål framöver är att nolla 3 LA sen startad MSV. Det känns inte som att det är så långt borta längre. J

 

Lite bilder ifrån Vingåker:






 

Jumping Arizona LB Heby RF 15/2-09



Film från båda LA i Vingåker med Taggen:

Nästa tävling för mig blir i Karlstad någon gång i slutet av Juli, där jag rider 3 klasser, LB, LB+ och LA.
Dit åker jag med min tränare Thomas. Eftersom att Taggen för tillfället är i Sunne hos honom. J


Sen åker jag och förhoppningsvis Carro och gänget till Gamleby sista helgen i Augusti.
Det ska bli skitkul !

Puss från mig och Taggen!


Kommentarer
Postat av: Elin

Roligt med ännu en till bloggare då jag faktsikt måste klaga lite på upptateringen...! Så hoppas det blir lite bättre ;) Tycker du är jätteduktig när jag ahr sett er på tävlingar.

2011-07-14 @ 18:01:33
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: ida

gud vad roligt att du också har hittat till bloggvärlden! :D

2011-07-15 @ 10:12:26
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Mami

Hola chica! Äntligen släppte spänningen! Vad fina ni är :)

2011-07-17 @ 09:10:17
Postat av: Linnéa

När du skriver en fux(hur tänkte vi där). Vi tänkte exakt samma sak. Vi skulle inte ha en fux , det skulle vara en brun valack och så men så hittade vi Ariz och hon var helt prefekt även fast hon är en fux och ett sto som vi inte skulle ha.. Hahah men följ gärna min blogg så får se hur Ariz har det på dagarna :)/Linnéa

2011-07-17 @ 21:03:13
URL: http://linnealiljeholm.blogg.se/
Postat av: Bea

Elin: Tack vad roligt med en uppmuntrande kommentar! :)

Ida: Haha Ja det var väl på tiden. Gillar verkligen er blogg :-)!



Ja tack! Taggen lyser upp bilden.



Linnea: Haha Ja lilla ariz! Men du jag läste att du precis fick börja hoppa henne! Har det hänt något? Pussa ariz! :)

2011-07-18 @ 00:29:53
URL: http://ivarbokaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0