Utrustningstips, fårskinnspaddar!

Det finns en hel uppsjö av fårskinnspaddar på marknaden i olika prisklasser och varianter. Själv är jag lite av en fårskinns-padds-fetishist. vilket gör att jag så fort jag går in i en affär med hästprylar "måste" kolla deras sadelunderlägg!
Vissa, (väldigt många!) har nojja på täcken till exempel, vilket jag tycker är ungefär lika ointressant som att kolla på tapeter på Åhlens! Alla blir vi saliga på våra egna hangups! Min är som sagt "bland annat" det ni ser här nedanför!

Vill bara rekomendera en pad som jag tycker är den absolut mest prisvärda på marknaden
. Den kommer från Börjes, längst ner på sidan!

Mycket kan man tycka om Börjes sortiment, men deras leverantör av fårskinn håller verkligen måttet.
Kanske inte världens sexigaste design, och går dessutom ej att få i femti-elva olika färger, men mycket bra kvalite för ett jävligt bra pris! Dom är otroligt tjocka och välgjorda. Dessutom har dom alltid dessa inne, så man får alltid tag på dom utan att behöva leta ihjäl sig. Vet även vad man kan förvänta sig att få hem när man beställer dom. Skulle kunna kalla det för en basvara, lite som potatis eller bröd ungefär!!

Är man fåfäng och måste ha ett speciellt märke går det ju också bra att lägga till ett par hundralappar och få samma sak fast med en liten tyglapp på, där det står något - som ingen jävel någonsin ser när den ligger under sadeln.
Har själv 2 underlägg från Börjes och är mycket nöjd med dom. Ska köpa in fler innan dom inser att dom är för billiga och höjer priserna! HÄR SKA BUNKRAS!!!!

Dagens visdomsord!

Varför spendera en massa pengar på dyra mediciner?
Det går ju alltid att häva en depression med ett fårskinnsunderlägg!


Horze
695 kr
www.horze.se


Mattes Fårskinnspad

1049 kr

www.ridsportonline.se



Haglunds.
Visserligen billigare men har ingen aning om kvaliten!
544 kr
www.hastprodukter.se


Mark Todd
689 kr

www.rytteriet.nu




Hööks.
799 kr överst
699 kr underst
www.hooks.se



Börges tingsryd.
595 kr
www.borjes-tingsryd.se

Mitt tips och absoluta favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0