NU, börjar jag bli så värm i kläderna så.........

..........jag tror att nu är det dax, även för mig, att göra det obligatoriska "DAGENS OUTFIT" inlägget, som bloggare gör hela tiden. Jag tror att jag är mogen att dela med mig av min stilsäkerhet!

Vi ska åka på tävling på söndag, och jag vet att det kommer att vara en massa nyrika ponnyföräldrar på tävlingen! Eftersom jag kommer att stå på framhoppningen rätt mycket, då det är 4 equipage som ska tävla, så måste man ju tänka på att man är repressentativ. Man vill ju framstå som modemedveten, casual, och "laid back" på en och samma gång. Vill ju inte sticka ut från mängden FÖR MYCKET, man är ju trotts allt en storstadskille!!!

Här gäller det att tänka till och prioritera rätt, och framförallt hitta tiden att göra dom nödvändigaste inköpen!

Mina tankar går någonting så här ungefär. Skulle dock behöva lite åsikter så jag inte missar någon viktig trend-detalj i min iver!

Själva grund-outfiten är ju viktig, så jag tror faktiskt att det blir den här!
Finns även i limegrönt.
Dock inte säker på om lime är rätt färg så här tidigt på säsongen!
Man kan även skippa skärpet för en mer naturlig silouette!


Till det hade jag tänkt mig en trendig, sportig, city-loafer,
som kommunicerar Hi-teck och "Jag är bara här för att jag betalar-kännsla!"
Går att få med pälskant upptill, men det är inte äkta räv, så den vill jag
absolut inte ha!!!

Nåväl!



Det är även viktigt att inte frysa om betal-handen, så här tänker jag lite retto.
Vill liksom bryta av den där Neo-moderna kännslan med lite "crazy kitch."
Man vill ju inte se för snobbig ut!

En lovikavante känns alltid avspännt och lite "back to your roots" liksom!
Tror faktiskt att dom fattiga barnen på dagis hade såna här?

Nåväl!


Inte att förglömma, så måste man ju även ha "pricken över I:et"
Det är ju liksom hit alla blickar dras i första hand.
Här finns det inte på världskartan att jag kompromissar.
Det här är ett riktigt dött djur, det försäkrade generaldirektören på HK när jag SMS:a!

Ger en lite exotisk "Balkan-kännsla" nästan.
"007 I hennes majestäts hemliga tjänst"
Eler hur??

Nåväl!


 

Sist men inte minst, själva kristallen i kronan!!
En härligt lyxig sjal från Schutterman för BARA 3.790:-
Handstickad i Nepal av barnmunkar!! Som ett liten politiskt färg-statement liksom.

Vill ju liksom att det ska synas att man häger med i världen!!

 


 

Min "Shopper" sa att det var jättesvårt att få till den rätta lant-kännslan eftersom alla lågbudget-boutiqer som H&M har tagit över stan. Det här innebar att hon inte hade tid att införskaffa någon ny klocka, så jag får väl ta min gamla den här gången. Den kommer säkert inte synas i lovikavanten i alla fall.

 



 

Ska vi ner till Stureplan efteråt för ett glas vitt, vill man ju vekligen inte lukta natur,
så jag tror nog att jag kör dit i egen bil. Det känns lite mer "poch" liksom.


Sen vet man ju aldrig om det finns taxibilar så där långt ut på landet.

 

Lägger inte ut några adresser till köpställen, hatar nämligen "copycats" och "wanna-bees!"
Vill gärna höra vad ni andra ska ha på er, vore kul om vi matchade.

Syns på landet på söndag, Ta ta!


Kommentarer
Postat av: ida

HAHAHAHA asså jag kissar typ på mig av alla dina inlägg!!!!!

2011-02-18 @ 16:00:42
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Anna

Alltså nr.1- Din bävernylon overall finns att köps fast i mindre storlek på Polarn & Pyret. Byt ut den pronto!! Nr2. Skorna är grymma. Fungerar Nr.3 vantarna kommer smutsiga innan du ens hunnit tagit bort prislappen. Byt! Nr. 4 mössan passade Jarl Kulle så den fungerar nog på dig också. Nr.5 klockan är faktiskt den du lånade av mig för 6 månader så.... Lämna tillbaka tack! Nr.7 bilen är grym och fungerar så länge man har ridhjälmen på när man kör

2011-02-18 @ 21:44:57
Postat av: carro

HAHAAA asså du e så rolig så man dör lite :D

2011-02-19 @ 22:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0