I morse innan jobbet,

var jag ute och hade träning med en ny ponnyryttare från Märsta.


Det var en (för mig) ny familj, som blivit tipsade av TTs förra ägare, att träna för mig! Dom har just sålt ponnyn till den här familjen för ca: en vecka sedan. Alltså är det kanske en gammal stallkompis till TT!

Jag blev verkligen smickrad att dom rekommenderade köparna att kontakta mig för att få hjälp.

Ponnyn var verkligen jättefin. Det är en D-ponny på 11 år och påminner lite om Beas ponny Taggen. Den rörde sig hemskt bra, men var väldigt känslig, så tjejen som köpt den behöver hjälp att hitta knapparna på den. Efter att ha kollat på henne när hon ridit en stund och instruerat ca en halvtimme, satt jag upp på den för att känna på vad det är hon har problem med! Ponnyn är maxad, så den kändes inte alls liten att sitta på. Jag har ju faktiskt ridit på TT också! Hon (TT alltså!) tyckte däremot att jag var på tok för tung och ville helst att jag bara skulle kliva av så fort jag bara kunde!

I eftermiddags ringde dom tillbaka och sa att dottern gärna ville fortsätta rida för mig. Verkligen askul.
Ryttaren heter Isabella, och henne kommer ni att få se väldigt mycket av framöver.
Det kan jag garantera er!!!

Mer info kommer sen.

Ni kommer fatta vad jag menar!!!


Kommentarer
Postat av: ida

hon ska börja blogga med er? :)

2011-08-10 @ 00:40:52
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0