dear hackamore, we're done here...

jag är ledsen att säga detta för jag tycker verkligen om dig... men det kändes inte rätt...jag vet att du kommer göra någon annan lycklig. it's not you, it's me.

x) för att komma till poängen med detta så fick jag låna med mig ett hackamore hem från träningen igår som jag skulle prova på Splash. jag rider honom på ett vanligt tredelat så först föreslog Majja att jag skulle prova ett lite skarpare bett i och med att han försvarar sig genom att bli stark och inte ta mina tygeltag. det är lite samma som med skänkeln som jag pratade om i mitt förra inlägg, han lyssnar helt enkelt inte. men sen kom vi på att han kanske skulle sluta bråka om man inte hade nått bett alls i truten på honom.
jag kan ju säga att det gick SÅDÄR. han blev lite väl bekväm så han blev bara framtung och dessutom så gick det inte att ställa ens en millimeter och på honom så måste jag jobba mycket böjning o så i och med att det är så mycket som måste lösgöras. så det sket sig totalt.
Däremot ska jag prova att hoppa på Pessoa nästa gång. jag hatar pessoa som ni nog vet eftersom jag har nämnt det förut men han har gått på det med hans ägare och det verkar ha funkat bra så jag tänkte ge det ett försök :)
BY THE WAY, förlåt för att mitt förra inlägg vart helt messed up men jag skrev från mobilen och man ser inte mer en det ordet man håller på o skriver så jag kunde inte titta tillbax o rätta till dom orden som blev fel och dessutom så lät det som att jag trodde att jag var bäst i världen vilket jag verkligen inte tror...det kan ju jakob intyga haha!
i alla fall, jag borde sova nu så vi höres,gott folk! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0