*trumvirvel*...

tadaaa. here i am. gästbloggaren myself. för den som inte visste så heter jag Caroline Vieira. Om jag säger att jag är hon den där bruden med en konstig sverigeflagga på ridhjälmen o en prickig ponny så kanske ni kommer ihåg mig från Jakobs tidigare blogginlägg :)
Då kanske ni undrar vad jag gör här...Jakob fick alltså denna briljanta idén och jag är jättelycklig att jag har fått äran att blogga här!
Jag ligger för tillfället i soffan för å snart åka ut till stallet och fixa i ordning allting inför morgondagens tävling. Vi ska till Vingåker som ligger 20 mil hemifrån vilket betyder över 3 timmars bilresa vilket i sin tur betyder lämna stallet klockan 5 på morgonen som i sin tur betyder att vi ska åka till stallet vid halv fem och alltså gå upp innan 4. KANON KUL, det är typ då jag brukar gå och lägga mig.
Vad som är ännu mer otroligt är att Jakob stackarn orkar följa med trots det extrema tidsschemat. inte för att smöra eller nått men...vad i h-vete skulle jag göra utan honom?!?!?
Jag och TT får helt enkelt göra vårat bästa för att få med oss en rosett hem i morgon också, så den långa resan pays off ;)
Jag har funderat lite på detdär med hur man ska rida hästen dagen innan tävling. Det varierar ju såklart från häst till häst, men endå. Jag tycker i alla fall att man ska rida hästen dagen innan, jag vet att vissa vill att deras hästar ska vila upp sig så dom blir piggare men min åsikt är att om man har en lat häst så kommer den inte bli piggare av att gå och drälla i hagen en hel dag utan upp o lösgör lite eller något istället! Jag menar inte att man ska rida hästen trött för det är ju dumt men rör på dom, så kan de vila dagen efter tävlingen istället! Det är i alla fall min åsikt. Jag har provat lite olika. Jag har skrittat ut i typ 45 minuter. Ridit på banan/ut i alla gångarter, typ som en framridning. Jag har ridit ordentligt pass på banan, inte hårt men ridit igenom henne. har även ridit med bommar. Det har inte varit någon skillnad på henne på tävlingen whatsoever så med min häst så spelar det inte så stor roll vad jag gör bara jag inte rider skiten ur henne. Alltså brukar jag rida igenom henne dagen innan tävling så är hon jättefin sen!
Om det är någon som pallar så vore det kul att höra vad ni tycker om dethär? Och hur ni gör med era hästar?
/Carro

Kommentarer
Postat av: ida

måste ju dela med mig av min åsikt ;) jag brukar alltid bara skritta innan för att han ska vara pigg, har inte testat något annat :P Förens idag, red ut och skrittade, travade, tränade några fattningar och skänkelvikning, så vi märker imorgon vad jag tycker är bäst ;) GOOD LUCK imorn!!! <3

2011-04-30 @ 22:01:42
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0