Jag har fått fast anställning äntligen!


Som ni kanske vet har jag haft det lite si och så med jobb sedan jag slutade på Stockby. Har varken orkat eller velat skaffa mig ett ordentligt jobb, men nu har jag tagit mig i kragen äntligen!

Under sommaren bestämde jag mig för att jag skulle ta tag i situationen en gång för alla, och skaffade ett sommarjobb på ett "servicehus" på Lidingö. Det jobbet jag blev rekommenderad om av en polare till mig som jobbar där varje sommar. Där har jag jobbat hela sommaren som en galning för att tjäna en massa pengar. Jag måste få igång min ekonomi som har släpat efter lite gran skulle man kunna säga.

Under sommaren sökte jag även jobb på "polisrytteriet" på K1.



Där blev jag erbjuden en fast anställning, samtidigt som dom frågade mig om jag ville jobba kvar på servicehuset.
Först blev jag helt eld och lågor över att jag äntligen fått ett seriöst hästjobb, men efter ett par dagar började jag fundera över om det verkligen är det jag vill göra resten av mitt liv. Mocka och springa med hästar fram och tillbaka till små paddockar i regn och rusk! Har jag inte redan gjort det så att det räcker för den här livstiden, och nästa med för den delen?? Lönen var visserligen bättre än vad den brukar vara eftersom det är en statlig tjänst, men ändå!

Jag bestämde mig helt sonika för att tacka nej till erbjudandet och stanna där jag är! Lite ångest har jag faktiskt, men är nästan 100 % övertygad om att jag har tagit rätt beslut. Som jag jobbar nu, behöver jag inte springa ute hela dagarna, bryta ryggen, frysa, lukta illa hela tiden, eller byta kläder så fort jag ska göra något efter jobbet. Jag har dessutom lyckats förhandla till mig en bättre lön och arbetstider så att jag kan göra det jag vill på fritiden, d.v.s. ha mina träningar! Risken annars hade varit att jag hade fått så mycket häst omkring mig att jag inte pallat annars.

Känner mig nöjd, men har ändå lite ångest att jag tackade nej till en så svårfångad heltidstjänst. Nästa gång dom utlyser en tjänst där, bor jag väl där jag jobbar i dag!?

I dag är jag i alla fall ledig och ska ut och shoppa lite prylar på stan (d.v.s. kläder). Vi får se vad jag kommer hem med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0