Ääääntligen Majja träning!!


Härom dagen jag på en välbehövlig Majja träning på Björke gård i Trosa Vagnhärad. Känner mig som hemma där nuförtiden :)

Det var bara jag och en till som tränadem, så det var värsta lyxen.
Privat träning för Majja Heed, halleluljah!!

TT var fin men hon är ju som hon är. Hon blir så himla upphetsad och sprattlig.

Även fast jag har fått rätt bra koll på henne så kommer det fram emellanåt. Sen har jag väldigt svårt att reglera galoppen, och det märks i andridning om jag ligger på halv-distans.

Nu ska jag försöka förklara för er med ord hur jag måste rida henne på hinder.

Ta tillbaka i svängen, tagen bakdel, tagen bakdel, TAGEN BAKDEL, annars landar hon i korsgalopp. Lägg henne I MITTEN, - hon drar till HÖGER, - led till VÄNSTER i språnget, - hon drar FORTFARANDE till HÖGER. FORTFARANDE tillbakadragen YTTERSKÄNKEL i språnget, annars landar hon i korsgalopp.
Hon ska RAKT FRAM i RÄTT GALOPP efter hindret, IIIINTE dra till höger eller gena till vänster.

SÅ, ett språng avklarat.

Lätt va??? eller?? Jag lär mig rida i alla fall.
Nu ska ja sluta babbla så ska ni få se på film istället :)


/Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0