Uppdate om blogggen den 7 Oktober


Just nu har jag lite delade känslor inför mitt bloggande!


Dels för att jag inte får någon vidare hjälp av mina medbloggare, samt att det känns som jag är den enda som engagerar mig i bloggandet, vilket i och för sig inte är så mycket att säga om. Ett annat skäl till att jag inte har varit aktiv på senaste tiden är att jag håller på att flytta till en ny lägenhet och inte har haft tid att skriva.

Jag har, under tiden jag haft bloggen, försökt lista ut vem som läser och vilka inlägg som är av intresse för er, men får aldrig några svar när jag frågar. Den enda gången vi får kommentarer på inlägg är om någon av tjejerna skriver om sina ponnyer eller hur det har gått på tävlingar, vilket gör att jag bara skriver en massa udda inlägg för att hålla bloggen igång i väntan på att dom skall uppdatera sina förehavanden på nytt.

Jag kan inte styra huruvida dom andra skriver eller inte, och eftersom dom inte är speciellt intresserade av att förmedla vad dom pysslar med känns det som jag håller liv i något som det inte finns någon större anledning att hålla vid liv.

- Låt mig förklara vad jag menar:

Jag startade bloggen för att jag tyckte att det var roligt att skriva av mig om mina tankar och förehavanden, men upptäckte efter ett tag att majoriteten av läsare var yngre än jag själv samt var intresserade av hästar och tävlingar. Detta gjorde att jag började ta in med-bloggare för att tillfredsställa er läsare. Hela situationen blev efter att tag lite skev, eftersom majoriteten av er är så pass mycket yngre än jag själv. Det har inneburit att jag har fått tänka efter både en och två gånger vad jag skriver om. Med andra ord så skriver jag inte om det JAG egentligen är intresserad av, eftersom det inte är av intresse för er.

Jag trodde att bloggandet skulle komma igång ifall jag totade ihop folk som skrev om samma intressen och var ungefär i samma ålder. Detta i hopp om att dom skulle sporra varandra att skriva, så att jag sakta skulle kunna överlåta bloggen till dom.

Men så blev inte fallet. Jag har under månaderna som gått försökt att upprätthålla ert intresse, genom att med jämna mellanrum skriva om saker som ligger "relativt långt ifrån" mina egna intressen, samt den ursprungliga idéen om vad den här bloggen skulle utvecklas till.

- Kontentan av mitt resonemang är att:

Bloggen har inte utvecklats som jag hade hoppats att den skulle, på grund av bristande intresse, både från er som läser och oss som skriver här. Jag funderar därför på att lägga ner denna sida och starta en ny där bara jag skriver.

Det  i sin tur, innebär att jag inte kommer behöva anstränga mig för att vara korrekt, eller fundera på huruvida mina inlägg attraherar någon eller inte. Det känns dessväre lite vemodigt efter allt jobb jag har lagt ner och alla glada tillrop från den relativt lilla skara som varit engagerad sedan jag började, och faktiskt verkar ha uppskattat mina försök.

Förhoppningen är att jag skall kunna starta om, i hopp om att skaffa mig en ny läsekrets som ligger mer i linje med mig själv och mina intressen, d.v.s folk jag vet läser för det jag skriver. det vet jag nämligen inte i dagsläget.

Jag kommer, som jag tidigare nämnde, att överlåta bloggen till mina med-bloggare och gå vidare till en annan sida själv. Vet ej om dom kommer fortsätta skriva eller ej, men det får tiden utvisa.

Vill bara tacka alla som läst mina ömsom skruvade, ömsom oseriösa inlägg för att ni har stannat så länge som ni har gjort.

Jakob. . . . .


Kommentarer
Postat av: Anonym

Japp eran blogg suger tyvärr =/

2011-10-07 @ 14:29:00
Postat av: Elin

Det var ju synd... Men då vill man veta din nya blogg ;) Och så fortsätter dom andra här då. Men trevligt om du hade fortsätt men det du vill skriva om här så det bli blandning ändå.

2011-10-07 @ 17:38:05
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: ida

:( du kanske kan skriva namnet på den nya bloggen, när den kommer, någonstans? :) jag uppskattar dina inlägg :)

2011-10-07 @ 20:07:16
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0