Sits-tränings-maskin.

Hittade dom här klippen på Tuben av misstag när jag var ute och letade efter något helt annat! Filmerna är lite töntiga eftersom det inte är så likt att rida en riktig häst, men om man lyssnar på vad hon säger så har hon ganska mycket vettiga saker att komma med. Jag skulle lätt kunna ha en sån här. Roligare att sitta framför TV-n och skumpa runt på en sån här på kvällarna, än att sitta i en fotölj och glo!

Önskar bara att någon kunde konstruera en sån här som verkligen rörde sig som en riktig häst. Då skulle man kunna träna sin sits på riktigt! Skulle säkert kunna tjäna bra med pengar på att ha sitsträningar för ryttare dessutom! Särskillt nyttigt skulle det vara för folk som rider på ridskolor, eller vi som inte har möjlighet att rida tio hästar om dagen!

Jag väntar i alla fall med att köpa "mitt eget exemplar" tills dom hittar på en som man kan hoppträna på!

Grund-sits

 

Om man faktiskt lyssnar på vad hon säger här, låter det inte som hon är helt ute och cycklar i sina resonemang. Alla strävar ju efter att hästen ska höja ryggen när man rider, men många motverkar hästens förmåga att göra det genom sättet man använder sin sits! Som ni vet finns det lika många åsikter inom ridning som det finns ryttare, så det går säkert att hävda att hon har helt fel. Jag tycker i alla fall att det låter ganska vettigt. Skulle vara jäkligt kul att testa för att se hur man ser ut när man sitter till häst!

(Ni får jättegärna kommentera vad ni tycker!)

Trav

 

Den här är cool eftersom den faktiskt inte har någon motor. Här blir det väldigt tydligt vad som händer när man börjar "gnossa me röööven i sadeln" som jag brukar säga!


Galopp

 

Maskinen nedan står någonstans i Amerika som ni kanske hör på dialekten. Den heter passande nog också "MR Americka" Här är det mer ridskole-stuk på undervisningen.

Braaaaaa,........bra,......Brrrraa! Å, jättebraaa.

(översättning) -Jag kan säga "bra" så många gånger du vill, bara du kommer tillbaka och köper fler lektioner!!

När jag köper en plasthäst, ska jag ha en sån här. Den går att ändra tempo på genom att dra i tyglarna, eller sparka på. Det tycker jag känns tryggt "när" jag håller på att trilla av!!!! -Åså har den så fiiiiiin man!

Mr America

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0