Nu har det alltså skett!



Jag har börjat blogga!!.........Eller rättare sagt öppnat en blogg på inrådan från folk.

Med folk menar jag sådana som är betydligt mycket yngre än vad jag är och som själva bloggar.
Jag har varit inne och kollat på deras sidor och blivit jätteinspirerad, både av det jag har läst och designen på deras sidor. Jag är och har alltid varit en mycket kreativ person och tanken på att kunna göra en ashäftig personlig sida med en massa roliga och förhoppningsvis fyndiga inlägg kändes askul.

Vad jag däremot har lyckats förtränga är att jag föddes ca 25 år för tidigt för att bloggar eller twittrar eller facebookar over huvud taget ens var på idéstadiet. Detta mina kära vänner innebar att jag satt och vred mina små tassar och studsade upp och ner på min lilla kontorsstol, i ren upphetsning, när blogg.se processade mina uppgifter. Detta till synes, och så här i efterhand, fruktansvärt omogna beteende resulterade i att jag dom senaste dagarna har hoppat runt på min odesignade och fullkomligt tomma sida utan att ha den blekaste aning om vad fan jag ska göra med skiten!!

Jag trodde i min enfald att det skulle vara som att producera ett Word-dokument fast kanske lite svårare, men ack vad jag bedrog mig!!!
Så nu sitter jag här och stoppar in små inlägg på måfå och hoppas att dom ska dyka upp någon stans på min sida. Någonstans, var som helst, bara jag hittar dom någon gång. Ska det vara för mycket begär??

Misstänker att det bara är att krypa till korset och vackert be om hjälp från dom som twittrar, bloggar, facebookar, youtubar lika självklart som jag gör rent mina löständer och min hörapparat!!

Nu ska jag trycka på -publicera- bara för att inse hur mitt inlägg försvinner ut i cyberrymden, för att sedan bli jagad av sin författare, tills John Blund slår sina knubbiga små fingrar runt halsen på honom och får honom att utmattad trilla ner sovandes på tangentbordet.

I.B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0