Majja träningen

Dagen började med att mamma väckte mig klockan halv åtta :O För att vi behövde åka till skatteverket för att skriva in oss i Sverige, usch det var jobbigt! ;-)
Sen vidare för att lämna lill brorsan på fritids, för att senare åka till stallet, och på vägen hämta Jakob, väl i stallet fixade jag Rascal inför Maja tränigen i Trosa. Vi lastade Rascal och sen bar det i väg.
.
När vi kom till gården, gick vi till Carro och sa hej och det var jätte kul att ses igen.
.
Till träningen nu då: det första Majja sa till mig va,
.
- STRÄCK PÅ RYGGEN!
och sen sa hon till mig några gånger till av olika anledningar, hahah xD
.
Jag blev lite paff eller vet inte riktigt hur jag ska utrycka och säga det men Majja var rätt så hård i början!
Jag sket i det och lyssnade på vad hon sa och tog in det och försökte förbättra det jag gjorde fel.
Det var rätt så coolt för det jag har haft lite problem med i hoppningen i Danmark såg hon direkt utan att jag sa något.

Vi gjorde många olika linjer och övningar, Rascal tog väldigt fina språng! Vi hoppad trippelbarr som jag aldrig har hoppat förut xd men det gick skit bra. Sen när vi skulle galoppera på 4 bommar och sen en oxer, gick det sädär jag vet att Rascal har svårt att komma rätt på bommar men det är bara att träna på. I slutet skulle vi hoppa en vattengrav och visste redan innan att Rascal kommer aldrig hoppa över den och det gjorde han inte heller ;-) Han höll på att backa och jazza runt med rumpan och sånt men Majja sa att det var ingen idé att börja tjaffsa med honom nu när han varit så otroligt duktig. Jaja, jag tyckte Majja var en toppen tränare och vill gärna fortsätta träna för henne.



Mamma och Jakob filmade på Carros kamera så Carro kanske lägger upp något sen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0