Dagens underhållning med bildbomb!


 

I dag har jag hafft en mycket underhållande dag tillsammans med Maria. "Hon sa för övrigt att hon skulle säga upp bekantskapen med mig om jag la upp den här bilden på bloggen!" Nu ska vi se om hon ljuger eller inte!! Vi hade bestämmt att vi skulle ut på stan och bara driva runt en hel dag och kolla i affärer, vilket vi också gjorde med besked. Mycket lyckat!! Vi började med att strosa runt på Drottninggatan, men relativt omgående gjorde sig fikasuget rejält gällande, så vi var tvugna att gå till Kulturhusets terass och stävja vår kaffeångest!

Här uppe satt vi och tyckte att vi var "On top of the world," eller i alla fall
"On top of Hötorget"

Då fick jag syn på något jag bara har hört talas om, men aldrig sett. nämligen att dom har byggt lägenheter med stora altaner ovanpå shopping-stråket på Drottninggatan. Jag blev genast irriterad och avundssjuk! Jag vill också ha en sån!!! Nästa gång jag är ledig, ska jag gå upp på Åhlens terass och kasta ägg på deras altaner, -orättvist!!!

När koffein-abstinensen lagt sig, gick vi vidare ner för att fortsätta vårt planlösa vandrande genom stadens shoppning-mekka! På vägen ner såg vi massor med underliga utställningar och roliga butiker som man alltid missar eftersom man aldrig är på Kulturhuset! Bland annat hittade vi den här rullstolen, som ser ut som något från en gammal skräckfilm, Jag var genast tvungen att dokumentera den. Skulle vilja ha den hemma!!! Aaas-cool. Dom har även en "Tintin-shop" i entren. Jag höll på att göra på mig av upphetsning!! Måste gå tillbaka i lugn och ro. Nyckelringar - block - modellbilar - kylskåpsmagneter - krimms och kraffs, Å allt med Tintin-motiv. Det finns en GUD!!!

Längst ner har dom något som jag tycker är både skitfånigt och helt absurt! Dom har en "Barnvagns-parkering!" Säkert aspraktiskt om man har en barnvagn kanske, men ändå! Är det baby-boom på gång eller?? Undrar om man kan köra med parkerings-skiva, eller måste man köpa biljett??

Vid det här laget, började Maria få lite panik på mitt ständiga "blogginläggs-dokumenterande." Så när vi kom in på "Designtorget" hittade hon en knapp som hon föreslog, eller snarare proppsade på, att jag skulle köpa. På den stod det . . . . .

Löjligt, håller inte med henne om att jag är manisk och beroende, så det blev minsann ingen knapp!! Nåväl, färden gick vidare för Maria var på jakt efter ett par skor, (som jag glömde dokumentera - shit!!) Jag har aldrig varit på "Scorett" förut, för jag har alltid trott att det är en lågbudgetbutik, men shit vad dom har mycket balla dojjor! Jag brukar aldrig hitta något som jag gillar, men där hade dom flera par som jag bara MÅSTE ha!! Ny favoritbutik!

Gillar båda paren, men tycker bättre om dom "öfre" än dom undre. Gissa vilka som var dyrast?? Ja, självklart dom översta som jag vill ha. 2000:- ska dom ha för dom. Jag har nog aldrig köpt ett par vanliga skor för MER än en tusenlapp i hela mitt liv tror jag! Ja vet, att ni tjejer aldrig köper skor för MINDRE än en tusenlapp så ni fattar väl inte vad jag pratar om! - Jag är ju kille och går aldrig omkring i kostymskor!!! - Vilka är snyggast??

På vägen därifrån sprang vi rakt in i en TV-inspelning av något slag. Hon blonda som står till höger är en skådis som alltid är med i "Parlamentet" på kanal 4. -Måste dokumenteras! Fick inte va me, -SUR!!!

I brist på införskaffande av nya skor, var jag tvungen att gå in på min gamla favoritbutik.

Där fick jag maskera min fattigdom med att införskaffa två T-shirtar som redan har blivit mina garderobs-favoriter denna månad. På fredag får jag min första riktiga lön på länge, så garderobsfavoriterna kan skiffta plats snabbt nu om det vill sig! Har haft så taskigt med pengar medan jag jobbade på ridskolan i Täby, så risken finns att jag får "nyrikemans-psykos" och fullkommligt flippar när jag får min lön!! Mycket tänkbart!!

Väl hemma upptäckte jag att min telefon blivit spärrad för utgående samtal, för det har strulat med min sista betalning. Panik utbröt och jag rusade ner till "Telenor" för att åtgärda problemet, utan att lyckas så klart! Precis när jag kliver ut genom dörren kör Loa Falkman förbi i en gammal mintgrön Bubbla! Trotts att jag är totalt avskärmad från världen, med okontrolerbar ångest som påföljd, känner jag ändå att "kära gammla LOA" har fått avslutningen på denna dag att kännas dräglig!!! Hur kan man känna ångest när ett så här vänt ansikte, tittar ut genom en solkig ruta på en risig gammal skitbil???


Jag kanske överlever en dag, eller åtminstonde ett par timmar till?!?!




Kommentarer
Postat av: Maria

Eftersom du gjort underverk för min och Falsaffs träning så får du en chans till. Men det är den sista!!

2011-08-26 @ 22:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0