Dagens träningar!


I dag var jag, som jag sa igår, ute  och hade träning för Maria på Falle.




Det här är Maria som Carro delar stall med

När vi var på väg ut ringde Eva, som har stallet, och undrade om jag kunde ha träning med en ny tjej som har flyttat till stallet. Självklart sa jag JA. Det är så roligt att jag får nya elever på rekomendation hela tiden. Det måste betyda att folk måste tycka att dom får ut något av träningarna i alla fall! Ska bli jättekul att följa den nya tjejen i stallet.

Maria som har ridit för mig ett tag nu har gjort sjukt stora framsteg på väldigt kort tid. Vi har en jättebra dialog om hur träningen ska gå till, och vart vi är på väg. Falle är ju en dressyrhäst sedan flera år. Tidigare gick han fälttävlan. Det var därför Carro kunde tävla honom!

Nu har vi under en längre tid ridit honom som en hopphäst för att förbättra styrkan och galoppen på honom. I dag när vi gick tillbaka till attt rida ett seriöst dressyrpass, var det som om allt hade fallit på plats av sig själv. Både styrkan och bärigheten har förbättrats mycket bättre än vad jag tror att den hade gjort om vi bara tragglat på med dressyren! Helt plötsligt var det som en helt ny häst.

Falle håller på att bli as-fin!!! Mycket nöjd med dagen.



Kommentarer
Postat av: Maria

Tack! =D Det hade aldrig gått utan dig!

2011-08-17 @ 09:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0