Dagens träning med Maria och Falle.


Som jag sa tidigare hade jag träning med Maria och Falle i dag. Det har gått så jäkla fort i utvecklingen att jag har nog aldrig varit med om maken. I dag var han så jäkla fin som jag aldrig har sett honom förut. Det är precis som om allt har fallit på plats under sista veckan bara. Styrka, bärighet, samling och rakriktning, allt satt som en smäck i dag. Både Maria och jag var jättenöjda.

Vi har haft en ganska spesificerad plan på hur vi har tränat under sommaren för att nå vårat mål, med mycket kondition ute, bara galopp-pass på banan vissa dagar, och bara travpass på banan andra dagar. Vi har övat mycket på att få honom fram till bettet och att han ska bära sig själv i en högre form med näsan längre fram i en öppnare form. Det för att det ska underlätta för honom att ta upp med vikt på bakbenen i stället för att bara knäppa av i nacken som han gärna gör när det blir jobbigt. Krulla ihop sig och undvika att ta stöd, har han inga problem med minsann, och det är absolut det svåraste problemet att komma tillrätta med hos en häst!
(enligt mig!!)

Att det skulle gå "så här jäkla fort," från att ha varit ganska svårt att få och jobba ärligt, till hur han gick i dag, kunde jag aldrig tro att vi skulle klara på så kort tid!
Det är så himla synd att vi inte gjorde en före-film, men det är lätt att vara efterklok, eller hur?

Här kommer några bilder, som dessvärre inte säger så mycket, eller gör honom rättvisa, men det gör ju bilder aldrig!! Var är filmkameran när man behöver den som mest???



Med ännu mer träning och lite mindre sommarhage kommer han bli asfiiiin!
Jag som inte ens tycker om araber,
men den här skulle jag fan kunna köpa själv!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte du berätta lite om dina elever för du skriver ju om Elin och Maria om träningarna men det skulle vara kul att få veta lite mer om dom och deras hästar ;)

2011-08-22 @ 17:19:10
Postat av: Maria

Tack!! Jag blir nästan generad ;) Snor såklart bilderna direkt =)

2011-08-22 @ 19:46:05
Postat av: Isabella

HEjsan! Nu har jag läst din blogg o så! Den är jättebra! :D Tänkte bara skriva det! Hade toppen mvh Isabella!! :D

2011-08-23 @ 10:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0