Tävling i Vingåker

LA och LA+5 (DM) stog på schemat när vi åkte i morse, men enligt TR så får tydligen inte DM vara högre än LA så de sänkte DM:et till LA.
Första klassen gick sådär. Jag var jäkligt förvirrad då en person säger att jag ska rida på ett visst sätt, o en annan säger att jag ska rida på ett annat sätt, så jag försökte att bara hitta tillbaka till min vanliga ridning, vilket är lättare sagt än gjort när man dessutom ska försöka koncentrera sig på att ta sig runt en LA bana felfritt.

Hon hoppade skitfint o va inte i ett enda hinder i första klassen, men jag fick ett stopp på en oxer.

I andra klassen fick jag också ett stopp på en oxer. Hon var inte i nått hinder där heller, så bra hoppade hon idag, den saken är ju klar.

Det som hände var att jag låg på en mellan distans på dom hindrena jag fick stopp på, och i och med att jag har både knäckt bakbomen, gått omkull och ramlat av på BREDD HINDER, så är det när jag ligger galet på just BREDD HINDER, som jag får panik o börjar ratta och då stannar hon.

TT är ingen maskin, det är lika bra att jag klargör det med en gång. En annan häst hade kanske gått av jätte stort eller gått in i botten o klättrat över hindret men min häst hoppar inte i alla lägen. Det krävs mycket av mig vilket jag lär mig sjukt mycket på.

Många tror att jag har köpt en helt självgående häst som gör allting åt mig, så att jag kan sitta o glassa upp till msvA och SM o globen o allt vad jag vill rida. Så är det inte kan jag ju säga direkt. Det kommer krävas sjukt mycket av mig som ryttare för att det här ska funka, och det kommer bli klart mycket enklare i nästa vecka när jag flyttar till bergshamra o har tillgång till ridhus!!! :D

Filmer kommer i morgon på båda klasserna! :)

/carro


Kommentarer
Postat av: amanda

bra skrivet carro, ta ingen skit!! (haha grynet-nostalgi liksom :P)kram på dig!

2011-09-19 @ 23:02:39
URL: http://teamnyman.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0