jag har återuppstått!

HEEEJ *puppyface* förlårförlårförlårförlåt för att ja inte har bloggat :S
i alla fall, jag har ju varit iväg på två tävlingar i helgen. Lördagens tävling var i Trosa Vagnhärad där jag, som alla förmodligen vet, också tränar hoppning för Majja Heed. TT fick stanna hemma så vi åkte med Splash. Alltså våran första tävling tillsammans. Det gick dåligt. 2 ner i LC o 4 ner i LB. i första klassen var det mitt fel. Jag fick inte igenom halvhalterna så jag fortsatte o ta och ta och ta o han ba ånga på ända in i hindret så då gick han i botten o fick bom med sig. i andra klassen så fattade jag inte vad jag gjorde för fel så jag gick till Majja o frågade o hon sa att jag inte gjorde nått fel, det handlar om att han inte har några ryggmuskler ännu för han går med huvudet uppe i vädret å svankar. å sen gick tävlingen på GRÄS också så jag och jakob fick för oss att han tyckte det var like halkigt o obehagligt och därför kanske inte riktigt ville ta i som han skulle. ni kommer se på filmerna som kommer upp sen att jag tappar honom i svängarna för att han börjar veva o det kan ha o göra med att han tyckte att det var obehagligt med gräset.
Dagen efter åkte vi iväg med TT till Kungsör och tävlade. hoppade en LC som förklass vilket var förfärligt. hon tyckte det var jävligt onödigt o hoppa så lågt så hon sket i mina halvhalter o sprang fortare o fortare o gick av där hon själv ville lixom. det vart en ok runda i alla fall. 3:e placering. råkade dock radera filmen från kameran när jag raderade bilder så denhär rundan får ni tyvärr inte se. det som jag är mest nöjd med från denhär rundan var att jag tog dom största möjliga svängarna i omhoppningen, gick utanför alla hinder o endå kom jag trea. jag red inte för att vinna denhär klassen. jag har redan vunnit massa LC så det känns inge viktigt lixom. sen efter det så var det en LB som även var det SISTA MOUNTAIN HORSE CUP KVALET (stilhoppning). jag var så nervös innan så jag höll på att DÖ...jag hade ju en vinst redan från det första kvalet så det hängde lixom på dethär om jag skulle kvala till finalen eller inte. denna klassen reds i SPÖREGN. det har typ aldrig regnat så mycket i hela mitt liv. tyglarna gled ur handen som jävla tvålar, TT stog emot o det va bara as jobbigt... men vi tog oss runt felfritt där också. det var många som hade fel och blev uteslutna (antagligen på grund av vädret). jag kom 9a totalt MEN...det var när dom slog ihop Västmanland och Sörmland. och resultaten räknas sen var län för sig! så jag kom tvåa i mitt län :D vi hade lastat ponnyn eftersom jag tyckte att det gick dåligt o att jag inte skulle placera mig endå så jag fick gå in på prisutdelningen utan häst o se ut som ett pucko, menmen ;) detta gör alltså som jakob bloggade om häromdagen att jag som sämst kommer tvåa totalt i mitt län och det är 5 c-ponnyer som kvalar vidare till finalen! :D
jag återkommer senare med filmer från tävlingarna och resultat från MHPC!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0