SORRY

Har inte bloggat på två dagar, my bad!
Har varit upptagen med att............öh......sola! :S
Är just nu inne i en jävligt jobbig period med TT i dressyren. Förut gick hon ju bara o knäppte av i nacken, typ såhär:
När hon gör det så jobbar hon ju inte med ryggen utan blir tom i handen och spänd o svankig (eget ord haha) i ryggen och bara flaxar med benen. Men jag har fått ordning på det där nu, fått ut näsan på henne och fått ett stöd i handen. Nu har hon har börjat jobba med alla musklerna, typ såhär ser det ut nu.
Ser ni skillnaden? BRA :) Men nu plötsligt blir ju allting jättejobbigt för henne eftersom hon måste använda sina muskler så den där jobbiga perioden jag snackade om innebär att hon är tjaffsig som fan i truten och protesterar typ hela tiden, och allt är bara skitjobbigt... Jag panik ringde till Jakob (som för övrigt är jättedålig på att uppdatera sin blogg :P) igår och sa att jag hade förstört min ponny, men han förklarade att detta är bara en övergångsperiod tills hon stärker sig och orkar gå i den här nya bättre formen. När hon gör det så kommer hon vara en fröjd att rida på, både i dressyren och hoppningen :)

Hoppas det inte tar alltför lång tid innan hon vänjer sig för det är inte kul att sitta o traggla dressyr när ingenting funkar... Fast jag ska inte säga att ingenting funkar, för nu är hon endå så pass stark att hon pallar göra skolorna! hon kan öppna och sluta på rakt spår och även diagonal sluta. duktig påhni! hon kan även fram och Bakdelsvändningar, öppna o sluta i galopp, om man gör i jättekorta sekvenser! Observera att när vi köpte henne så gick det inte att flytta henne undan skänkeln över huvud taget, så nånting rätt måste vi ha gjort i alla fall...

Ska ut till stallet snart och promenera med henne efter två dagars ganska hårt arbete.
So long
/Carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0