Nu ska jag avslöja en sak.....

........För ett tag sedan skrev jag att jag höll på med en hemlis som jag skulle avslöja senare! Har letat efter inlägget men kommer inte ihåg var jag skrev det bara. Nåväl, spelar kanske ingen större roll antar jag?

Nu är det väl senare skulle jag tro, så jag tänkte jag kunde avslöja lite till!

Jag har funderat länge på varför allt mode ändrar sig i ridsporten, utom en enda sak som nästan ingen har "tafsat på!" Vad är det då jag tänker på kan man undra?? Inte är det hjälmar eller ridstövlar i alla fall. Dom går, nu för tiden, att få i alla möjliga och omöjliga varianter. Med färg utan färg, med ormskinns-imitation eller glitter och bling-bling.

Själv har jag ridit omkring hela vintern i en hjälm med öron-lappar! AS-FUL, men ack så underbart skön! Tror egentligen att det är en skidhjälm faktiskt. Enda nackdelen är att alla gånger jag fått hjälp av någon på backen, har informationen helt gått förlorad, för man hör inte ett skit i den. Men det är fantastiskt när man är ut och  det snöar horisontellt! Dessvärre hade jag det otroligt dåliga omdömet att använda hjälmen i vintras när jag red en häst ute på Runsten.

Typ en sådan här, ni kan ju tänka er själva!!


För er som inte vet, så är Runsten inte något bondstall där alla rider runt på gamla travare i scooter-overal. Eller, låt mig uttrycka mig så här! - Jag fick inte direkt några ny bästisar där ute, när jag skumpade runt i min fula skidhjälm, som en femåring på sin första tur i barnbacken!


-Hur svårt kan det vara att skriva ett inlägg,
utan att flyta ut i något helt annat,
än det man först planerade att skriva om???

Var det någon som sa "side-tracked!!"
Eler hörde jag ADHD?

Snacka om att tappa tråden! Vad var det jag skulle skriva om nu igen?? Just det Ridmode!

Jag har i alla fall hittat en lite nisch som jag tycker behöver lite förnyelse, och jag tänkte att jag  skulle bidra!!
Dessvärre har jag varit i den här situationen förut. Man kommer på värstaste, bästaste, braigaste iden, och det är precis vad jag har gjort nu. -Tycker jag i alla fall. Varje gång det händer är det dessvärre alltid någon annan som har tänkt ut exakt samma ide, fast lite tidigare. Misstänker att det är så den här gången också, men jag tänker testa i alla fall.

Jag håller på att designa en tävlingskavaj! -Låter galet, jag vet!
Första prototypen är i alla fall nästan klar! Har bara några detaljer kvar sen ska ni få se resultatet! Det fiffiga är att kavajen kan ändras nästan i det oändliga utan att man ändrar på designen så mycket!

Nu tänker jag inte avslöja så mycket mer om den saken. Ni kommer snart att få se den, det lovar jag!

I helgen blir det mer tävling. På Lördag är det tävling på Mälarhöjdens platå.


Vet inte varför jag la in den här meningslösa bilden?
Fast det blev lite färgladare i alla fall!!!

Brukar vara bra tävlingar där! Om inte annat är det jäkligt fint där uppe med utsikt över Stockholm. Stor bra bana har dom också. Jobbar ju på lördagar, men ska verkligen försöka komma iväg dit för både Amanda, Ida, Elin och Carro ska tävla där. Det är om alla kommer iväg vill säga.
På Söndag är det första Mountain Horse cup kvalet för Carro. Det går av stapeln i Nyby-Torshälla, var det nu ligger. Tyvärr är det nog bara Carro som ska dit, för bara hon och Amanda tävlar i det distriktet.

Nu har jag skrivit så mycket så ni har väl alla somnat på era tangentbord. Själv ska jag hoppa i säng innan jag gör det själv.

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0