galoppombyten är...

A PAIN IN THE ASS. Okej det kanske var att överdriva, men på en häst som har svårt för att byta galopp känns det som att man kan traggla och traggla huuur länge som helst utan att det händer ett piss.
MEN...idag var första gången min ponny bytte rent flera gånger i rad, över bom dock, men endå. Fast det tog hela ridpasset. Hade ett 40 minuters pass med massor av härlig korsgalopp och freak outs från TTs sida. Sedan de sista 10 minutrarna gick hon som en klocka. Känns bra att ha avslutat med en bra känsla så kanske vi kan börja där i morgon, på Majja träningen!



(Bilden har ingenting över huvud taget med inlägget att göra men tänkte att jag skulle skojja till det lite så ni slipper bli alltför uttråkade) ^^
Ska bli kul o se om Majja ser någon skillnad, det har endå gått en månad sedan jag var där sist! jag har några saker som jag ska ta upp med henne också, några viktiga saker, Kanske bloggar om det i morgon om ni har tur höhö ;) Video kameran kommer att bäras av mammas kille så får hoppas att han got the skills.

Funderade ett litet tag på att prova att hoppa på vanligt tredelat i morgon istället för äckel pessoat. Yup u heard me, jag hatar pessoa, och endå rider jag på det (bara när jag hoppar dock). Men grejer är att om jag har ett snällare bett i truten på henne så biter hon tag i bettet o då kan ja inte rida ihop henne på samma sätt. Då blir hon lång å flack o benen bara sprattlar. Jag föredrar annars pelham framför pessoa men hon går inge bra på pelham, hon blir stark på det också av någon anledning och jag vill inte sitta o slita med ett pelham i käften på henne o kedja under hakan. Så har vi pessoat, som jag tycker är ett sladdrigt och ostadigt bett som är helt värdelöst men min häst går för övrigt bra på det. med andra ord är det det enda bettet jag har provat som har funkat på henne i hoppningen så jag har kört på med det helt enkelt...
Men I ALLA FALL, så bestämde jag mig för att INTE hoppa på vanligt tredelat i morgon på grund av....anledningar....som jag....inte riktigt kan sätta fingret på än haham men jag antar att jag vill köra safe, vill inte riskera att hon blir flack o jobbig nu när jag äntligen har fått tillbaka henne så bra.

Anyways, ska käka lite special K red berries nu och sen ska jag sova för det blir en tidig morgon i morron. ska hänga med öhhh....det kanske ska förbli osagt!
BUH BYE :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0