Det är kul o tävla...

...även när man måste gå upp 3.45 på morgonen :)
Jakob har ju redan berättat att LBn gick som planerat. kommer tillbaks till LBn alldeles strax, ska bara berätta om LCn först,
som också gick som planerat ;) lite surt dock att jag var 2 hundradelar från vinst haha! det var precis som Jakob sa till mig förut, typ en smackning ifrån blågult.
Men rundan kändes bra så vare sig jag fick en två eller enfärgad rosett så är jag nöjd! Jag känner dock att det är dags för mig att lägga ner LC...känns bara onödigt när jag vet att vi får placering varje gång bara jag rider som vanligt, vilket jag gör på tävling. Jag rider nämligen inte LC för att få massa rosetter utan jag ville börja där för att inte gå för fort fram. men som sagt, det känns som att jag ska lägga LCn bakom mig. Dessutom så kliver hon över hindrena, hon hoppar knappt.
Okej tillbax till LBn. denhär klassen var alltså regional. jag red min runda och det kändes skitbra. speakern sa att jag la mig på en andra plats såhär långt. jag tänkte att jag kanske kunde knipa en rosett där också! men en efter en slog dom mig med först hundradelar sedan 2-3 sekunder... jag såg några av dom främst placerade ekipagen. det såg fan inte trevligt ut asså männskorna satt o ryckte o slet o sparkade o svängde så snävt o red så fort så det såg ut som att hästens ben skulle gå av typ. om det är så man måste rida för att vinna en regional LB så kommer jag fortsätta att skita i o rida för placering. När jag går upp i LA sen så kommer folk inte rida sådär flängigt längre för det funkar inte på den höjden, och då kommer jag tjäna på att ha ridit säkrare i LBn än fläng jäntorna.
Jag och TT ska ta två veckors semester från hoppträningar o tävlingar nu, ska bli jätteskönt faktiskt, både för mig och för min pärla :) sen efter det har vi ett par viktiga tävlingar att åka på. ska försöka klämma in så mycket pauser som möjligt, tycker det är jätteviktigt, spelar ingen roll att hon e skit rutinerad o har tävlat jätte mycket me förra ägaren. alla hästapållar behöver vila upp sig både fysiskt o psykiskt :)
by the way så tog vi ut en kiropraktor till TT idag! Lollo hette hon föresten, låter fett hemskt o säga "kiropraktorn". hon va skit gullig o as duktig!! :) hon masserade o kände igenom henne. hon sa att TT var jättefin i hela kroppen men lite spänd i höger ländrygg, därav den där förjävla korsgaloppen eftersom hon inte orkar byta till höger galopp. men har fått massage tips som jag ska göra och även lite tränings tips o sen sa hon att jag skulle fortsätta på exakt samma sätt som jag gör, med mycket dressyr o varierat arbete:) TT har ju fått traggla dressyr som fan sen hon kom till mig o det har verkligen gett resultat! har fått skitbra tips av Jakob också, måste jag bara tillägga :) jag vet att många hoppryttare (inte alla) skiter lite i dressyren för att det är tråkigt men jag pallar inte rida en häst varje dag som är dåligt riden på backen och dessutom så får man problem i hoppningen också.
så till alla därute som tycker dressyr e messed up boring, bit ihop förfan! utan dressyr, ingen bra hoppning.

Lollo ska komma tillbax till oss några gånger till o hålla efter tittilottan vilket är as skönt! yupp, nojjig hästägare right here... :P
ska med mitt crew bestående av jakob oh
nu borde jag typ sova lite. men har tjockt mycket grejer jag måste blogga om sen så STAY TUNED ;))
bjussar på två bilder på my charming self och mitt öhhh...murmel djur?
/Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0