Det går segt nu!!!

Har haft mycket omkring mig på senaste tiden, så jag har varken hafft ork eller tid att blogga senaste veckorna!
Mycket har däremot hänt både privat och i världen som man skulle kunna skriva om.

I kategorin mindre viktigt kan man till exempel ta melodifestivalen och dess medverkande!
Jag vet inte om det är mig det är fel på eller Svenska folket, men det spelar ingen roll vad det är för jäkla program på tv så verkar jag ha en totalt annan uppfattning än resten av befolkningen!

Jag kan snart inte kolla på TV utan att få början till en smärre stroke! Vare sig det är Stjärnor på is, Idol, Lets Dance eller Melodifestivalen tycker jag tvärt emot alla andra tittare!

Lets Dance till exempel

- Vem fan vill se Carl-Jan Granquist jogga runt som en Teletubbie till i slutet av säsongen?
Och Laila Bagge fick minsann inte vinna trotts att hon var överlägsett bäst av alla som varit med i någon säsong hittils, inklusive den som pågår nu! Nej det var ju så gulligt, och otroligt fantastiskt, att världens starkaste man kan skaka rumpa lite gran! Inget fel på honom, men han var helt enkelt inte bäst, men vinna skulle han i alla fall!

Idol klarar jag nästan inte att ta upp till diskussion ens!
- Kommer inte ihåg vilken säsong det var men Reza som i mina öron var den enda som hade riktig talang, åkte ut jävliigt snabbt så fort Laila Bagge nämnde att hon borde sluta röka.
Och var fan tar alla dessa talanger vägen??? Att ingen producent tar tag i dessa begåvade artister och gör något av dom. Snacka om "a one time opportunity." Åker man ur Idol på ett lite för tidigt stadie har man verkligen brännt sina skepp för all framtid! Folket har talat!!!

Min senaste anledning till att vilja ta ett ordentligt EKG och lägga mig i syrgaskammare för att inte smälla av, är Melodifestivalen! - Vad är det för ett jävla skämt??? Det har det alltid varit med några få undantag, men i år trode jag att jag höll på att tappa förståndet helt!

Jag säger bara en sak, SARA VARGA. Jag vet inte var jag ska börga, och ännu mindre vad jag ska säga!
Hennes framträdande och låt var så jävla uselt och pinsamt så jag bara satt och garvade!
Men ack vilken käfftsmäll man fick där då! Gick inte helvetet vidare!
Vad är det jag har missat?? Är det bara jag i hela världen som tycker att hon borde ha censurerats redan innan sändning?? Vad är det för fel på folk! Det lät som en hemmagjord improviserad godnatt-visa. Sicken jävla dynga!!! Sjunga kan fanskapet inte heller! Nästa år ska fan jag ställa upp.

Jag skulle kunna göra denna lista ungefär hur lång som hellst, för jag gissar alltid fel när det ska bedömmas vem som kan sjunga, dansa eller vad fan det nu kan gälla!

Antingen är jag för gammal eller så har jag inget som helst jävla taktsinne eller kännsla för bra musik. Skulle kunna säga att min smak går lite smått åt ett annat håll!

Men det var egentligen inte för att hosta upp gallstenar stora som tennisbollar som jag började skriva det här inlägget, utan för att lägga in ett klipp som JAG anser vara det coolaste jag sett på jävligt länge! Det här är vad jag kallar ett asfränt uppträdande.

youtub-länken ni ska kolla finns längst ner i det här inlägget!

När ni kollar klippet, ha Sara Vargas melodifestival-låt och uppträdande i åtanke och gör er egen bedömning!

- Gör om det SARA, ..........om du vågar!


Det här är vad vi tvingas kolla på i melodifestivalen.



Och det här är vad man kan njuta av om man kollar Grammis-galan!!!

Jag vet vem jag skulle hänga en helg med om jag fick välja i alla fall l!!!!!
Ska bli intressant att se hur många som lackar på det här inlägget.
Tur att ni inte vet var jag bor.

Klippet är lite segt i början, men ha tålamod och se det klart till slutet.
Jag lovar (tror jag) att det lönar sig "Big Time"
Eller föresten, jag är ju den enda i världen som inte fattar mig på vad som är ett coolt uppträdande, så jag kanske inte ska yttra mig!

Ni får gärna kommentera det här inlägg, för jag börjar nästan tro att jag håller på att tappa förståndet!

http://www.youtube.com/watch?v=0smHvGlDNto&nofeather=True

Får tyvärr inte lägga in källkoden till den här videon, så ni får fixa det på egen hand!

Kommentarer
Postat av: helene

Ett litet råd; se inte alla dessa skit-program.

Jag brukar se ett avsnitt av varje sådant program, oftast det första som visas och efteråt har jag en sådan fadd smak i munnen och lätt illamående och så ser jag inte det igen och mår så bra av att inte veta vad folk pratar om.

Men i kväll ska jag bulla upp med en massa snacks och kompisar och se på tv kl 20.00 och eftersom vi har lite härliga drycker till så kan man ju skylla på dom om man mår dåligt...eller nåt ;-)

2011-03-12 @ 08:36:43
Postat av: carro

håller helt med dig. HEEELT å hållet. du e inte galen jag lovar. fan pinsamt att en liten smurf som springer omkring o sjunger "i will be popular i will be popular my body wants u girl" ska representera sverige i den där helvetes festivalen. by the way, pink va ah-friggin-mazing på Grammy galan.

2011-03-14 @ 00:42:44
Postat av: Jakob

Tack för stödet Carro. Skönt att veta att jag inte håller på att tappa förståndet helt.

2011-03-15 @ 12:00:14
URL: http://ivarbokaj.blogg.se/index.html
Postat av: Mette

Du är inte galen Jakob. Kasta ut tv:n! Den är ändå bara ful. Playkanalerna på webben räcker åt mig i alla fall. Och nu ska jag vika ihop ibooken och läsa en bok. Tillsammans med ett glas rött. Framför kakelugnen. Vem behöver tv?

2011-03-16 @ 20:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0