Äntligen får jag lägga upp ett inlägg under tävling!!!

Efter 7 sorger och 8 bedrövelser har jag äntligen lyckats ladda up den enda film som finns på min älskade "ponny Totte" (TP.)

Sista sommar innan jag var tvungen att ta bort honom, gjorde jag min första och enda start på honom! Det var på Stockbys klubbmästerskap på Lidingö. Som ni kanske förstår har den här filmen ett otroligt affektionsvärde för mig. Det är ju den enda film jag har på min lilla älskling.

Till saken hör att det var min kompis Anna som filmade, men eftersom jag "självklart" hade glömt att ta med min kamera, filmade hon med sin Iphone. För att filmen skulle bli så stor som möjligt vände hon på telefonen, som ni säkert alla vet att man kan göra. Detta resulterade i att film-helvetet hamnade på sned när jag la upp det på datorn. Inga problem, tänkte jag. Jag har ju en "Mac," det måste dom (Bill-äckligt-mycke-pengar-Gates) ha tänkt på!!!

-Icke sa Nicke!
Filmen VAR, och FÖRBLEV på sniskan hur jag än gjorde. Dagar och veckor gick och hur jag än försökte fick jag inte skiten på rätt köl.

Hittade precis filmen igen, och döm av min förvåning, nu var den fan inte på sned längre! Tydligen har hag lyckats utan att komma ihåg hur?

Nästa utmaning var att få upp aset (filmen altså) på YouTube. Även detta vållade mig vissa oöverkomliga svårigheter.

Nu ÄNTLIGEN, har jag lyckats komprimera den i något "outgrundligt format jag aldrig hört talas om " så att jag har kunna lägga upp den på nätet. Därav (formatet) den utomordentligt usla kvaliten. Men efter allt ståhej och alla hårtussar som numera pryder mitt golv runt stolen där jag suttit, ska filmskrället bara ut, om det så är det sista jag gör i det här jordelivet.

Man skulle nästan kunna tro att det är filmat med en gamal handvevad lådkamera från "HELVETET," men nu är den i alla fall där! Lite som att titta på en gamal journalfilm från SVT skulle man kunna säga. Tur för mig att jag har den i bättre "kvalle" på min dator!!

Alla förberedelser till trotts, så lyckades jag självklart glömma att ta med en obetydlig liten attiralj till tävlingen, nämligen "MARTINGALEN!!!"

Mindre lyckat kan man tycka, för en som tjatar på alla andra om hur viktigt det är med fokus och planering, men jag ramlade i alla fall inte av! Inte världens tjusigaste ritt, men det är den enda film jag har på GULLEFJUN, så det får duga.

Håll till godo!
Världens, genom tiderna, BÄSTASTE Totte!!!


-Lite rolig kuriosa. Det är Kia S jag nästan kör över i min iver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0