HAPPYHAPPYHAPPY

Tjaaaa! Idag har jag varit i Karlstad och tävlat.
Jag red LB och LA, och för första gången på 1000år var jag inte nervös ! :)
Jag åkte med ett litet tjejgäng och tävlade, och det var första tävlingen utan min mamma (läskigt).

När vi kom till tävlingsplatsen så var det lite grått på himmlen men inte regn eller så. Sen gick vi till sekreteriatet och skulle visa vaccinationsintyg osv. Men vi behövde inte visa nånting alls??? KONSTIGT.

Sen var det dags att gå banan. Det var en stor bana med en massa träd på mitten av den :P
Det var hinder överallt och allt blev jättesnurrigt.. Men sen lyckades jag hitta hinder nummer ett och sen gick jag runt runt.. Det var mur, trippelbarr massssaaa grindar, plank och vattenmatta. Då blev jag faktiskt lite nervös.

Dags för

 LB: Taggen var lite småseg på framridningen och samma på framhoppningen så det kändes inte som vanligt.. Dock hade jag beslutat mig för att jag skulle våga satsa lite mer än vanligt.
Grundomgång var hinder 1-8 (9språng) Omhoppningen var 9-13 (5språng).
Taggen var skiiiiitfin på banan lugn och stabil. Vi gick nolla i grunden och dags för omhoppning. Jag visste inte hur det skulle se ut efter mig eftersom att jag var start nummer 1...
Men jag satsade.. och sen fick jag ett litet skitpet tyvärr. Men jag låg placerad tills den sista ryttaren kom in.. OTUR!

Resultat: 0+4
fel 30.94s precis utanför placering :) (vinnaren hade 29.75s och 2an hade 31.88s, vilket innebär att jag hade blivit 2a om jag inte touchade liiiite lätt...)


Sen lagom till att LA skulle starta började det spöregna och blåsa!
Jag gick banan och såg att det var en trekombination med.  Vilket är ovanligt i en regional LA.. jag har iafa aldrig varit med om det.. hehe.

LA jag var iafa sista start och 11 av 24 ekipage hade blivit uteslutna, det var en dubbel nolla och två andra med felfri grundomgång.
Så jag blev Taggad, och fick till den bästa LA i mitt liv !! :D Jag fick ett litet pet i omhoppningen men jag kom 2:a ! :D

Taggen var helt underbar ! Han hoppade med lätthet runt, och jag satsade inget i omhoppningen men la han för nära ett hinder. Men med tanke på omständigheterna så är jag MER ÄN NÖJD!

Resultat: 0+4 fel 30.79s och 2:a!!! (Vinnaren hade 26,77 s, så om jag var felfri hade jag kommit 2:a iafa )

JAG ÄR OTROOOOOOLIGT NÖJD !

Detta blev ett lååångt inlägg, och jag har ingen film ifrån tävlingen idag.. men snart får ni se bilder :D hihi




Kommentarer
Postat av: ida

grattis gud vad roligt! :D

2011-07-24 @ 20:52:11
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Mami

Grattis Bea! Vilken utveckling!

2011-07-25 @ 09:17:34
Postat av: Bea

Åååh tack så mycket !

JAAA verkligen nu nollar vi i allafall grundomgången :) såå snart så fixar vi väl även omhoppningen ! :D

2011-07-25 @ 15:10:14
URL: http://ivarbokaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0