Dagens Träning

Jag är ju fortfarande i Sunne. Och det innebär mycket träning med älsklings Taggen.
Och idag fick jag chansen att träna för Thomas(min tränare) tränare Mia Grane.

Mia Grane, B-tränare i hoppning och unghästutbildare, hennes specialitet är unghästar.

Hon tävlar Grand Prix i hoppning och har tagit fram ett flertal hästar från unghäst upp till Grand Prix (1,50m). Mia har också utbildat elever upp till Grand Prix i hoppning.

Mia har vunnit unghästchampionatet i Falsterbo och placerad de gånger hon deltagit vid unghästchampinonaten i Falsterbo och vid Breeders på Flyinge. Hon har också deltagit i SM.



1. Vi red några roliga övningar idag, med först lite gymnastik, med en 3 kombination och 4 språng till ett sockerbitshinder.

2. Sen red vi omhoppnignssvängar till 7 hinder.

3. Sen fick jag hoppa bana på 1.10, så jag kan förbereda mig lite inför tävlingen i karlstad på söndag !

Det gick suuuperbra ! Taggen var sjuukt fin. Vi hoppade riktigt tittiga hinder, så som : En grind i form av de 3 ahlgrens bilarna, med en vit planka över, sen red vi på en våg planka med två riktiga mattor under som var rosa och lila, och vattenmatta och vågplank. Taggen skötte sig super.

Vi fick härligt med beröm efteråt.

Hon sa att jag hade riktigt bra sits, att jag satt ner fint i sadeln innan, imellan och efter hindrerna. Alltså att jag inte satt för tungt eller hade för lätt sits.

Och att jag hade bra skänklar.

Att jag hade hinderkänsla och var duktig på att bedöma avsprångspunkt och vänta in hästen.

Och att jag hade en riktigt fin ponny!

Alltid kul med beröm ! :) hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0