Igår, idag och imorogn

Sorry för dålig uppdatering men njuter av dem sista sommarlovs dagarna innan skol helvetet börjar igen -.-
Igår red jag ut barbacka med Rascal, red i kvälls solen och det var jätte härligt och mysigt, jag tror Rascal tyckte det var rätt så skönt att bara ta det lungt.



Sen idag har jag och the family åkte till norrtälje för att kolla på transporter.
Det lutar mot den här:

KAMPANJ PRIS  49.900:-

Märket heter Cheval Liberte och det verkar bra! Så jag tror vi kommer få hem en såndär nästa vecka typ :)


När vi var klara var alla hungriga så åkte till donken och åt där :p
Sen åkte vi till stallet för att träffa en tjej som ville att Rass skulle gå i samma hage som hennes häst. Så vi skulle prova om de var snälla mot varandra. Jag är lite nojjig när det gäller att dela hage med annan häst efter Rascal blev allvarigt skadad då han blev sparkad av en sin hag kompis i DK.
Vi fick höra att den här hästen var ett 23 årigt sto som var blind på ena ögat och otroligt låg i rang så då tänkte vi att det är värt att göra ett försök så han kan vara ute lite längre på dagarna.
Så vi tog ut hästarna och släppte dem i hagen Rascal sprang fram och nosade på en bajshög sen vände han rumpan till och släppte några pluttar för att markera revir, tror jag . Det gillade inte stoet så hon fick DAMP och började hålla på och Rascal var inte bättre han så det slutade med att mamma och den andra tjejen rusade in och särade på dom. Så gick det med det ;-) hahahha
Tiden hade bara rusat iväg och klockan var mycket så jag hann inte rida, så mamma fick longera honom och det gick verkligen jätte bra! När vi köpte honom var han helt galen när vi longerade honom, han skenade runt, stannade och vägrade gå, stegrade mitt framför ögona på oss, och bara va allmänt JOBBIG! så jag har inte velat eller mamma har förbjudit mig att longera honom så mamma tagit hand om den delan och nu idag är han verkligen jätte fin och duktig.
Imorgon ska jag åka till Trosa och prov träna för Majja Heed det e hon som Carro tränar för! Det ska bli skoj att träffa Carro och Jakob och såklart träna för Majja :D ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0