Lördagsmys!!

I dag har jag varit ute hos Carro och hafft träning med Sofie och Blackie


och Maria och Falle, som ni redan vet vilka det är. Båda hästarna gick jättebra i dag, och jag fick till och med rida lite på Falle. Det var verkligen askul! Jag har inte suttit på en häst på flera månader. Sist var nog när jag satt på TT tror jag? Jag har alltid hävdat, och hävdar fortfarande, att man rider bättre när man har hafft ett uppehåll ett tag. Bara det inte har gått allt för lång tid. Man är mer avslappnad, och har inte så höga krav på sig själv och sin prestation. Man har liksom ingen dålig kännsla i kroppen som ligger och spökar när man sätter sig upp. Jag var till och med, nästan lite duktig när jag red tror jag???


Nu på kvällen blev det oplanerat "FREDAGSMYS," fastän det egentligen är lördag. Men det går bra ändå!! Skulle gå till affären och handla lite mat, men så "RÅKADE" jag slinka in på vår videobutik, som för övrigt är den absolut bästa i hela stan. "CASABLANCA" heter den och ligger på Sveavägen. Det dom inte har inne, har förmodligen inte släppts än, eller så har det blivit stoppad av Svensk film-sencur. Det blev ytterligare lite tokigt, för jag råkade även få med mig en massa godis hem, som jag inte skulle ha. Men nu står det i alla fall här på bordet tillsammans med en stor kopp varm O"boy och tre gamla filmer som jag har velat se om en längre tid.

 


Ni ser ju själva vad det är för filmer, så det behöver jag inte nämna. Hela godisskålens botten är täckt med godis-salt, som jag med nöd och näppe, och ett jävla sjå, lyckades fiska upp ur någon behållare med saltlakrits, medan jag oroligt tittade mig omkring. Tror inte att det är förbjudet att själa lakris-salt, men det kändes ändå som jag gjorde något förbjudet!! . . . . . .- Konstigt det där???

Själv är jag "kittad" till tänderna i min bästa "Lördags-mys-outfit" dagen till ära! Bästa Tishan från Zara, mysbyxor, och mina toffel-uggs.


 

Här är min underbara biostol, så nu kan vekligen inget gå fel.

 



Dessutom funkar inte min mobil, så jag kan inte ens bli störd!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0