Jag vill inte vara ute!


 


Nu är det inne att sitta ute och uggla

Nya trenden uggling tar världen i ett järngrepp. Grejen går ut på att sitta på huk och stirra ut i ingenstans. Sen ska man ta en bild och lägga ut på internet. Att ”sitta och uggla på Facebook” har fått en helt ny betydelse.


Internetfenomenet planking är redan gammalt, nu är det nämligen uggling som gäller. Precis som vid planking ska man ta ett foto och visa det för omvärlden via ett socialt nätverk. Men vid uggling sitter du på huk och stirrar ut i tomma intet, i stället för att ligga som en planka med ansiktet nedåt.

Enligt den brittiska tidningen Daily Mail startades den nya trenden, som heter ”owling” på engelska, i Australien för ungefär en månad sedan. I mitten av juli fanns två ”Owling-sidor” på Facebook med cirka 1 000 medlemmar. I dagsläget finns fler än hundra sidor – den största med cirka
33 000 anhängare. Här lägger medlemmar upp bilder där de sitter på huk på allt från staket till bergstoppar.
Enligt Daily Mail har uggling tillkommit sedan planking blivit allt mer mainstream de senaste månaderna. Droppen var när tv-kocken Gordon Ramsay lade upp bilder där han testade planking.





Man vill ju fan inte vara sämre. Jag och min kompis på jobbet tog genast upp trenden, som den "trend-sensitiva" innemänniska
jag är!
Har en tendens att alltid anamma senaste trenderna på ett helt naturligt sätt. Det går liksom av sig själv. jag har det på något sätt i generna !!!

Som ni ser har jag Ugglat hela dagen på jobbet, på ett "helt naturligt" sätt, precis som om jag aldrig hade gjort något annat i hela mitt liv! Denna trendkännslighet är, precis som jag nämt förr, helt naturlig för mig!

Natti natti!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0